مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: به دلیل کاهش نزولات آسمانی طی سالیان گذشته، اکنون شاهد وقوع خشکسالی ۹۳ درصدی در این شهرستان هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۹۶
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از باخرز، محمد دوست خواه احمدی با اشاره به آمار بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، بارندگی حدود ۲۸ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره آماری مشابه سال گذشته کاهش حدود ۶ میلیمتری بارندگی را داشته و می‌توان گفت در حال تجربه خشکسالی ۹۳ درصدی در منطقه هستیم.

 وی به خشک‌شدن و کاهش دبی قنات‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: خشکسالی‌های پی‌درپی، کاهش بارندگی و گرمای هوا موجب واردشدن آسیب زیادی به حوزه کشاورزی در منطقه باخرز شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به مرمت و احیای ۲۱ رشته قنات در یک سال گذشته در این شهرستان اضافه کرد: تغییر الگوی کشت، استفاده از دام‌های اصلاح نژاد شده، کشت زراعی محصولات کم آب طلب و سازگار با شرایط فعلی منطقه، آبخیزداری و تأمین اعتبار برای مرمت و احیای قنوات از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی‌ها و کم‌بارشی‌های چند سال اخیر به کار گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها